Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Urzędu Gminy w Klembowie
Sebastian Kępka
e-mail: iod@klembow.pl
podstawa prawna powołania i funkcjonowania Inspektora:
- Art. 37 - 39 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016);
- Art. 8 – 10 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000)
- Zarządzenie nr 120.13.2018 Wójta Gminy Klembów z dnia 25 maja 2018 r w sprawie powołania Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminie w Klembowie.
Dane osobowe przetwarzane w Urzędzie Gminy w Klembowie są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE, L 119/1 z 4 maja 2016) informujemy:
- administratorem pozyskiwanych danych osobowych jest Gmina Klembów - Urząd Gminy w Klembowie, adres: ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów telefon: tel.: 29 753 88 00 mail: urzad@klembow.pl
- nadzór nad prawidłowym przetwarzaniem danych osobowych Urzędzie Gminy w Klembowie sprawuje Inspektor Ochrony Danych (IOD). Kontakt do Inspektora Ochrony Danych (IOD). mail: iod@klembow.pl
- każdorazowo podczas przekazywania danych osobowych do Urzędu (np. przy składaniu wniosku) zostaną Państwo poinformowani o celu, podstawie prawnej i okresie przetwarzania danych osobowych;
- dostęp do Pani/Pana danych osobowych wewnątrz struktury organizacyjnej Urzędu Gminy w Klembowie będą mieć wyłącznie upoważnieni pracownicy i tylko w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków zawodowych;
- odbiorcami danych osobowych będą organy publiczne, instytucje i podmioty trzecie uprawnione do żądania dostępu lub otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. Urząd Skarbowy, instytucje kontrolujące Urząd);
- zbierane dane osobowe będą przechowywane przez Urząd Gminy w Klembowie przez okres niezbędny do realizacji wynikających z Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. 2018 poz. 217 ze zm.) do celów archiwizacji;
- Urząd Gminy w Klembowie nie ma zamiaru przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej;
- osoby, których dane są przetwarzane w Urzędzie maja prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania;
- osoby, których dane są przetwarzane w Urzędzie mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego dot. ochrony danych osobowych, gdy uznają, że przetwarzanie ich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
- w trakcie przetwarzania danych osobowych żadne decyzje dotyczące osób, których dane są przetwarzane nie będą zapadać automatycznie oraz nie będą tworzone żadne profile, co oznacza, że nie będą podejmowane działania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO;
- w przypadkach, gdy podanie danych osobowych jest wymogiem wynikającym z przepisów prawa, konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości załatwienia Państwa sprawy, o która Państwo wnioskują.