Jak corocznie dla rodziców przedszkolaków – mieszkańców Gminy Klembów, zorganizowany został - system dyżurów wakacyjnych w jednostkach oświatowych Naszej Gminy.
W okresie wakacyjnym zaplanowane są przerwy w pracy oddziałów przedszkolnych. Podczas przerw wakacyjnych realizowane są urlopy wypoczynkowe pracowników, a także remonty
w Szkołach, w których przebywają Państwa dzieci, tak aby przywitać w odnowionych placówkach uczniów i wychowanków w nowym roku szkolnym.
W tym roku przerwy w pracy oddziałów przedszkolnych zaplanowano następująco:
Lp. |
Nazwa jednostki oświatowej |
Termin PRZERWY w pracy oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych |
||
od |
do |
|||
1. |
Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego |
16 lipca 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|
2. |
Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie |
16 lipca 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|
3. |
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kruszu |
16 lipca 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|
4. |
Szkoła Podstawowa im. gen. dyw. Fr. Żymirskiego w Klembowie |
1 lipca 2025 r. |
15 lipca 2025 r. |
|
31 lipca 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|||
5. |
Szkoła Podstawowa im. Polskiej Organizacji Wojskowej w Ostrówku |
1 lipca 2025 r. |
30 lipca 2025 r. |
|
18 sierpnia 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|||
6. |
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka |
1 lipca 2025 r. |
17 sierpnia 2025 r. |
|
Dla rodziców, którzy z powodów zawodowych nie mogą jednak w czasie przerwy wakacyjnej zająć się dzieckiem w pełnym wymiarze, zaplanowaliśmy organizację dyżurów wakacyjnych w innych jednostkach oświatowych prowadzących oddziały przedszkolne.
Na podstawie wniosków szkolnych Rad Rodziców i Dyrektorów Szkół przyjęto harmonogram dyżurów wakacyjnych oddziałów przedszkolnych jednostek oświatowych Gminy Klembów:
Lp. |
Nazwa jednostki oświatowej |
Termin DYŻURU oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych |
||
od |
do |
|||
1. |
Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Woli Rasztowskiej |
1 lipca 2025 r. |
15 lipca 2025 r. |
|
2. |
Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie |
1 lipca 2025 r. |
15 lipca 2025 r. |
|
3. |
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kruszu |
1 lipca 2025 r. |
15 lipca 2025 r. |
|
4. |
Szkoła Podstawowa im. gen. dyw. Fr. Żymirskiego w Klembowie |
16 lipca 2025 r. |
30 lipca 2025 r. |
|
5. |
Szkoła Podstawowa im. Polskiej Organizacji Wojskowej w Ostrówku |
31 lipca 2025 r. |
17 sierpnia 2025 r. (15 sierpień 2025 r. święto) |
|
6. |
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Dobczynie |
18 sierpnia 2025 r. |
31 sierpnia 2025 r. |
|
Zapisy na dyżur wakacyjny przedszkolaków
Z powodów bezpieczeństwa jednostki dyżurujące będą mogły zapewnić zajęcia edukacyjne i opiekuńcze, wyłącznie dla takiej liczby przedszkolaków, na jaką jest organizacyjnie przygotowana dyżurująca jednostka oświatowa. W związku z tym opracowany został system zapisów na dyżury wakacyjne.
Zapisy na dyżury wakacyjne przedszkolaków, dotyczą dzieci, będących wychowankami oddziałów przedszkolnych jednostek oświatowych Gminy Klembów, których rodzice deklarują wolę korzystania z usług tych oddziałów w okresie wakacji.
Dzieci, których macierzyste jednostki oświatowe prowadzą w danym terminie dyżur, mają zagwarantowane prawo uczęszczania do ich własnego oddziału przedszkolnego w tym terminie. Rodzice muszą jednak potwierdzić chęć korzystania z tej oferty, poprzez złożenie wniosku, a następnie dopełnienie innych wymaganych formalności (wniesienie opłaty
za wyżywienie, dostarczenie Karty Wakacyjnego Przedszkolaka).
Rodzic zainteresowany skorzystaniem z oferty danego oddziału przedszkolnego
powinien podjąć następujące działania:
- Uzgodnić z drugim rodzicem (gdy występuje) decyzję zgłoszenia przedszkolaka na dyżur wakacyjny.
- Wypełnić i podpisać Wniosek zgłoszenia przedszkolaka na dyżur wakacyjny oddziału przedszkolnego szkoły Gminy Klembów.
- Zgłosić się do szkoły, do której uczęszcza dziecko, w celu potwierdzenia pieczątką statusu przedszkolaka jednostki oświatowej Gminy Klembów.
- W przypadku zgłoszenia do oddziału przedszkolnego w szkole macierzystej – po prostu złożyć wypełniony Wniosek zgłoszenia przedszkolaka na dyżur wakacyjny w dniach 23 maja do 30 maja br. w szkole, do której na co dzień dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego.
- W przypadku zgłoszenia do szkoły innej niż macierzysta – rodzic musi podjechać do jednostki oświatowej, której dyżurem jest zainteresowany i tam złożyć podstemplowany Wniosek zgłoszenia przedszkolaka na dyżur wakacyjny. Terminy składnia ww. Wniosków - 23 maja do 30 maja br.
- W przypadku gdy rodzice są zainteresowani dyżurami w kilku jednostkach oświatowych, są zobowiązani złożyć kilka Wniosków zgłoszenia przedszkolaka na dyżur wakacyjny – do każdej z nich osobno.
- W przypadku zgłoszenia się na dyżur wakacyjny większej liczby chętnych niż liczba przewidzianych miejsc, dzieci zostaną przypisane na listę główną (dzieci wstępnie zakwalifikowane) i na listę rezerwową. Zasady w oparciu, o które będą tworzone listy są opisane poniżej.
- W dniu 6 czerwca, po godzinie 15.00 do rodziców kandydatów na numery telefonów podane we wnioskach zostaną skierowane wiadomości SMS odnośnie umieszczenia dziecka na liście głównej lub na liście rezerwowej.
- Rodzicom dzieci wstępnie zakwalifikowanych zostanie przekazana również informacja na temat wysokości opat za posiłki w czasie dyżuru.
- Rodzice dzieci umieszczonych na liście głównej, od dnia 6 czerwca do dnia 23 czerwca są zobowiązani do dokonania opłaty za posiłki za czas dyżuru oraz przekazanie do szkoły Karty Wakacyjnego Przedszkolaka, w której wskazane będą ewentualne osoby upoważnione do odbioru dziecka z dyżurującej jednostki w zastępstwie rodziców i inne istotne informacje dot. funkcjonowania dziecka. Uwaga: dzieci, których rodzice nie dopełnią obowiązku wniesienia opłaty i złożenia Karty Wakacyjnego Przedszkolaka, zostaną skreślone z listy dzieci objętych wakacyjnym dyżurem.
- Dzieci z listy rezerwowej będą umieszczone na liście głównej w przypadku zwolnienia się jakiegoś miejsca na liście głównej, zgodnie z ustaloną kolejnością.
- W przypadku niezwolnienia się miejsca na liście głównej, osoby umieszczone na liście rezerwowej mogą nie zostać objęte możliwością skorzystania z dyżuru wakacyjnego.
W przypadku zgłoszenia się na dyżur wakacyjny większej liczby chętnych niż liczba przewidzianych miejsc, dzieci zostaną przypisane na listę główną lub na listę rezerwową. Na liście głównej umieszczone zostaną dzieci wstępnie zakwalifikowane na dyżur, a na liście rezerwowej dzieci, które zostaną przyjęte po zwolnieniu miejsca na liście głównej. Kolejność na poszczególnych listach jest ustalana w oparciu o następujące zasady:
1) w trosce o komfort dzieci przyjęcie będą prowadzone do poszczególnych grup wiekowych, np. sześciolatki będą przyjmowane do grup najstarszych;
2) w pierwszej kolejności uwzględniane są dzieci, dla których oddział dyżurujący to jest tzw. oddział macierzysty;
3) w drugiej kolejności uwzględniane są dzieci, dla których jednostka macierzysta jest zlokalizowana najbliżej oddziału, do którego składany jest wniosek o dyżur wakacyjny;
4) uwzględnienia jest za zasada nierozdzielania rodzeństw;
5) w ostateczności uwzględniana jest kolejność składania wniosków.
W trosce o zagwarantowanie potrzeb mieszkańców, Centrum Usług Wspólnych w Klembowie, w porozumieniu z dyrektorami jednostek oświatowych Gminy Klembów, zastrzega sobie prawo do weryfikacji sytuacji przyjęcia tego samego dziecka na dyżur wakacyjny do kilku jednostek na ten sam okres. W przypadku, gdy dziecko zostanie zakwalifikowane do kilku przedszkoli jednocześnie, zostanie zatwierdzone na liście w oddziale przedszkolnym zlokalizowanym najbliżej macierzystej jednostki oświatowej danego dziecka.
Harmonogram zgłoszeń na dyżury wakacyjne przedszkolaków:
Data |
Etap /czynność rodzica |
||
Od |
do |
||
23 maja 2025 r. |
30 maja 2025 r. |
Wypełnianie i złożenie |
|
6 czerwca 2025 r. od godziny 15.00 |
Poinformowanie rodziców |
||
6 czerwca 2025 r. od godziny 15.00 |
23 czerwca 2025 |
Dokonanie opłaty za posiłki |
|
od 23 czerwca 2025 |
Ewentualne poinformowanie rodziców z listy rezerwowej o zwolnieniu się miejsca |