Zgodnie z długofalowym programem wycofywania azbestu z gospodarki, jak i obowiązującym stanem prawnym, wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach (rozumie się przez to również budynki) lub urządzeniach nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2032 r. Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest został od 1998 r. wprowadzony w życie formalny zakaz stosowania azbestu i wyrobów zawierających azbest.
W związku z powyższym Wójt Gminy Klembów informuje, że w III kwartale 2021 roku odbierane i utylizowane będą wyroby zawierające azbest z terenu naszej gminy. Osoby posiadające zdemontowany i przygotowany do odbioru eternit oraz osoby planujące zmianę pokrycia dachowego z płyt azbestowych, mogą zgłaszać się do Urzędu Gminy w Klembowie (pok. nr 8) bądź dostarczyć stosowny wniosek dostępny na stronie internetowej urzędu, w zakładce wzory dokumentów.
Warunkiem odbioru zdemontowanych płyt azbestowych z terenu posesji jest odpowiednie przygotowanie ich do transportu, t.j. ułożenie na paletach w miejscu umożliwiającym załadunek oraz zabezpieczenie ich przy użyciu folii.